Wednesday, October 04, 2006

bahasa melayu

Tiba-tiba, terasa nak menulis dalam bahasa melayu. Disebabkan memang sudah tak menulis dalam bahasa melayu betul, teringin pula nak menulis dan mengeja dengan ejaan yang betul. Pelik tapi benar~ :p

Perasaan menulis dalam bahasa melayu dan bahasa inggeris memang berbeza. aku juga terpaksa betulkan banyak ejaan kerana terbiasa dengan ejaan slanga.. wah! bagaikan menulis karangan untuk spm! *hehehehe* menulis dalam bahasa membuat aku teragak-agak.. mungkin kerana tidak biasa. Oleh itu, aku akan selang-seli kan dengan bahasa inggeris untuk memastikan isi aku berjaya disampaikan..

For this entry, u might see the points are scattered.. that's because it is.. it is something how i think and it is always related to one another.. and of course everything can still be extend to more details but.. i'll let you guys extend it yourself..

I was told by someone that in most common situation women talks something they dont really mean, or if its an action, something they dont really do or in other word LIE *that's what we talked before that person told me bout this fact* well.. i dont dare to say yes.. i am a woman.. *half woman half lady* does that makes me a liar? guys do that too!!
>in most common situation<>

Tahukah manusia, semuanya sekali, seorang hipokrit? yer, aku juga tidak terkecuali.. persoalan ini mungkin ada orang yang perasan, cuma tak terkata dibibir atau sekadar terdetik sahaja... Pernah tak perasan, seseorang yang kita rapat, tiba-tiba berubah bila die bersama dengan orang yang dia suka atau paling mudah, dengan teman istimewa.. *hehh!!* banyakkan?kalau perempuan.. depan teman-teman perempuan, bukan main 'macho', tak nampak kelembutan tuh.. bila dengan teman lelaki.. wahhhh!! gila laa lemah lembut dan ayu.. tapi! ada juga orang yang tampak berubah didepan teman istimewa tetapi kebenarannya, terbalik daripada apa yang difikirkan.. aku cuba memikirkan situasi aku.. bila aku hipokrit? bila aku berlagak seperti biasa? yang pasti.. aku berlagak seperti biasa dihadapan orang yang aku selesa dan aku tahu, mereka terima aku seadanya.. kebiasaannya, teman lama, rakan yang pernah tinggal sekali.. semestinya, mereka mengenalli diri ini yang sebenar.. tapi.. dengan orang lain, dengan orang yang tak mengenali aku seadanya.. aku terpaksa laa menunjukkan separuh daripada seadanya.. separuh yang baik atau kurang baik ? *tak nak tulis jahat sebab saya tak jahat *winkwink** terpulang pada situasi.. tapi, ada juga orang yang tidak peduli dan berlagak seperti biasa dihadapan semua orang..

After a while thinking of this.. and did some observation.. its funny how couples can be together and say they love each other when they are actually not being themselves.. who do they love actually? the hypocrite side of them or the real them? and its great to see couple fight just because one of them being themselves.. if they do love each other, why do they have to get angry just because they are being themselves? which eventually ends with sobbing and pleading.. *ngeh ngeh* and why do some people said, bestfriends end up being more than just friends? because they love each other as themselves.. bestfriends show their true skin.. they dont need to filter their words, actions etc.. that's why they tend to be together.. Even the nastiest thing you ever did pun.. for them.. they care but dont really mind.. that's just because.. they know, you are just being yourself..

orite laa.. i guess.. that's half of what i have in mind.. i can go on and on and on.. but my hands cant go as fast as my brain.. hope u guys see my point as i see them.. *eheheheh*

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home